• Hotellgatan sedd från Storgatan.  Text på baksidan av kortet: "1872 Strättet Alfred Lundbergs hästar med kusk. Helfrid Lundberg med A Lundberg i handen, fr.v. Frode, Karl Johan och Gustaf Lundberg, Oskar och Einar L. Damen Axelina Pettersson o. Alma Hedén född Wennersten. 1865 taget av Hotellgatan i gamla tider kallad Borgmästaresträtet".(A.S.)  I bakgrunden Södra f.d. Tullhuset till höger därom Brohuset.  Ytterligare  en "äldre" kopia finns i kommunarkivet "blått album", något olikt maskerat.
    Photo: BRATT Fredrik / Rian museum

Hotellgatan sedd från Storgatan. Text på baksidan av kortet: "1872 Strättet Alfred Lundbergs hästar med kusk. Helfrid Lundberg med A Lundberg i handen, fr.v. Frode, Karl Johan och...