1
5
100
Resgodsvagn Norra Östergötlands Järnvägar, NÖJ F nr 240, senare SJ Fp nr 150. Spårvidd: 891 mm. G:yta: 15 kvadratmeter Lastar: 5 ton Broms: 8"Knorr handbroms, dubbla block Värmeledning: Vapor 1 regulator och 1 ventil Belysning: 24 volt med ström från generatorvagn Axlar: Typ 23G Liggande träpanel. Renoverad till utförande som vid NÖJ, men utvändigt ommålad med modern SJ-färg på 1980-talet.
Photo: Björk, Emelie / Järnvägsmuseet
Resgodsvagn Norra Östergötlands Järnvägar, NÖJ F nr 240, senare SJ Fp nr 150. Spårvidd: 891 mm. G:yta: 15 kvadratmeter Lastar: 5 ton Broms: 8"Knorr handbroms, dubbla block Värmeledning: Vapor 1 regulator och 1 ventil Belysning: 24 volt med ström från generatorvagn Axlar: Typ 23G Liggande träpanel. Renoverad till utförande som vid NÖJ, men utvändigt ommålad med modern SJ-färg på 1980-talet.
Photo: Björk, Emelie / Järnvägsmuseet
Resgodsvagn Norra Östergötlands Järnvägar, NÖJ F nr 240, senare SJ Fp nr 150. Spårvidd: 891 mm. G:yta: 15 kvadratmeter Lastar: 5 ton Broms: 8"Knorr handbroms, dubbla block Värmeledning: Vapor 1 regulator och 1 ventil Belysning: 24 volt med ström från generatorvagn Axlar: Typ 23G Liggande träpanel. Renoverad till utförande som vid NÖJ, men utvändigt ommålad med modern SJ-färg på 1980-talet.
Photo: Björk, Emelie / Järnvägsmuseet
Resgodsvagn Norra Östergötlands Järnvägar, NÖJ F nr 240, senare SJ Fp nr 150. Spårvidd: 891 mm. G:yta: 15 kvadratmeter Lastar: 5 ton Broms: 8"Knorr handbroms, dubbla block Värmeledning: Vapor 1 regulator och 1 ventil Belysning: 24 volt med ström från generatorvagn Axlar: Typ 23G Liggande träpanel. Renoverad till utförande som vid NÖJ, men utvändigt ommålad med modern SJ-färg på 1980-talet.
Photo: Björk, Emelie / Järnvägsmuseet
Resgodsvagn Norra Östergötlands Järnvägar, NÖJ F nr 240, senare SJ Fp nr 150. Spårvidd: 891 mm. G:yta: 15 kvadratmeter Lastar: 5 ton Broms: 8"Knorr handbroms, dubbla block Värmeledning: Vapor 1 regulator och 1 ventil Belysning: 24 volt med ström från generatorvagn Axlar: Typ 23G Liggande träpanel. Renoverad till utförande som vid NÖJ, men utvändigt ommålad med modern SJ-färg på 1980-talet.
Photo: Björk, Emelie / Järnvägsmuseet
Accept license and download photo