• Här ses Wilhelm Roos framför sitt hus. Han är här en äldre man så bilden är sannolikt tagen runt 1950. Murarna som omgav trädgårdsgången syns också på det nytagna fotot från ungefär samma plats. Foto: Privat bild
    Photo: Bohusläns museum (Upphovsrätt)

Här ses Wilhelm Roos framför sitt hus. Han är här en äldre man så bilden är sannolikt tagen runt 1950. Murarna som omgav trädgårdsgången syns också på det nytagna fotot från ungefä...

Lägg märke till stödmurarna till planteringarna på ömse sidor om trädgårdsgången. De murarna kan man fortfarande idag se mellan ris och sly, jämför bild REK.Rosarnas hus:2-3.