• Tre personer står på en vagn utanför ett cirkus tält, nedanför dem står en folksamling och tittar på deras uppträdande som troligen är för att locka publik till deras föreställning. Från vänster "Miss Carola", dvs kraftkvinnan Karolina Hertzberg, i mitten en "kvinnoimitatör" vars namn är okänt och till höger Karolinas make Axel Danielsson, svärdslukare, akrobat och ormmänniska.
    Photo: Bohusläns museum

Tre personer står på en vagn utanför ett cirkus tält, nedanför dem står en folksamling och tittar på deras uppträdande som troligen är för att locka publik till deras föreställning...

www.reisendekartet.no