• Utdrag ur Gustav B. Thordéns utgivna bok "Alla mina skepp". (Se publ.)
7 mars 1959 sjösattes W. Alton Jones från Sörviksbädden, det var den första 68.000-tonnaren av de sex vi skrivit kontrakt med amerikanarna om. Den nya varvsledningen inbjöd inte mig. Däremot blev jag på ett oförglömligt sätt ihågkommen av arbetarna på varvet. Strax före 13 stormade de uppför backarna mot villan, de var minst tusen. Åter stod jag i kretsen av "de mina", jag var rörd till tårar men lycklig.
    Photo: Bohusläns museum

Utdrag ur Gustav B. Thordéns utgivna bok "Alla mina skepp". (Se publ.) 7 mars 1959 sjösattes W. Alton Jones från Sörviksbädden, det var den första 68.000-tonnaren av de sex vi skr...

Samtidigt förvärvat: UMFA53248:0001 - 0001