• Text på kuvertet som negativet förvarades i: "Karlstad 1918 direkt från jakten "Windy" Rudolf Kristiansson. David säljer sillkonserver."

Noteringar på baksidan av kopian: "Foto efter foto hos Gilbert Kristiansson Kungshamn. Karlstad 1918, Rudolf Kristiansson f. 1895 och David säljer sillkonserver direkt från båten. Rudolf Kristiansson = bror till knut? Kristiansson ( ....? Sjöman) jakten heter "Windy."

Kopia i storlek10x17. negativ i storlek 8x11.
    Photo: Bohusläns museum

Text på kuvertet som negativet förvarades i: "Karlstad 1918 direkt från jakten "Windy" Rudolf Kristiansson. David säljer sillkonserver." Noteringar på baksidan av kopian: "Foto ef...

Samtidigt förvärvat: Arkiv: M7D