• Enligt fotografens noteringar: "Harry Hugosson. H.H. berättar, och hos honom har alltid folk kommit för att "språga" lite, en samlingsplats igenom åren. Han berättar en del historier som han har fått sig till livs. Under tiden är det flera som "tittar in". H.H. går i pension i år men skall fortsätta ett tag till, så länge kroppen hänger med. Han nämner att i denna byggnad var det tidigare trålbinderi och i övervåningen järnaffär."
Fototid: 1996 den 12 januari.
    Photo: Albinsson, Rolf / Bohusläns museum

Enligt fotografens noteringar: "Harry Hugosson. H.H. berättar, och hos honom har alltid folk kommit för att "språga" lite, en samlingsplats igenom åren. Han berättar en del histori...

Samtidigt förvärvat: Sverige i blixtbelysning, UMFA53734:0001-0760