• Motivbeskrivning: "Allmags varv, Allmag, Orust. Till höger i bild; byggnad för vinterförvaring av båtar (tidigare användning som bl.a båtbyggarverkstad, förmodligen uppförd i början av 1900-talet), där bakom annan byggnad för vinterförvaring av båtar (del av byggnad uppförd på 1920-talet). Till vänster nyare baracklänga för kontorsändamål, där bakom f.d. virkesmagasin uppförd på 1930-talet.
Datum: 19800710
Riktning: V
    Photo: Fredriksen, Christine / Bohusläns museum

Motivbeskrivning: "Allmags varv, Allmag, Orust. Till höger i bild; byggnad för vinterförvaring av båtar (tidigare användning som bl.a båtbyggarverkstad, förmodligen uppförd i börja...