1
15
100
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
9736-4,-5-6 Nya kajen färdigbyggd. Den sträcker sig från sista kranen vid kajkanten söderut, dvs (snett) neråt i bild. 9740-1 Kajen förstärks inåt land. 9740-3 och 9740-19 Pålkajen underifrån 9740-7 T h i bild en av de grusfyllda kasunerna, som den gamla kajen var byggd på. De byggdes på annan plats och fraktades tomma med båt och ställdes på botten (på 9 meters djup) och fylldes därefter med grus m m.Genom utbyggnaden med den nya pålkajen samt muddringen förbättrades djupet från 9 m till 12 meter.9740-12 nya kajen byggd på pålar. Jämför med gamla kajen som var byggd på kasun (se bild 9740-7)
Photo: IBA / Sundsvalls museum
Accept license and download photo