• Brandkåren står uppställda framför Spruthuset, mittemot Gamla torget i Mölndals kvarnby, år 1915. Männen står till fots samt sitter på hästdragna vagnar. Spruthuset var en slags brandstation och användes t.o.m 1935 då nya brandstationens hus på Kvarnbygatan 41 togs i bruk. Rakt fram ses Forsebron som ligger till höger om Spruthuset. Längst till höger ser man ett par fönster på Byggnad 213 (inom Papyrusområdet) med adress Kvarnbygatan 4.
    Photo: Mölndals stadsmuseum (Upphovsrätt)

Brandkåren står uppställda framför Spruthuset, mittemot Gamla torget i Mölndals kvarnby, år 1915. Männen står till fots samt sitter på hästdragna vagnar. Spruthuset var en slags br...

Bildtyp: R, F, s/v, R, Format: Småbild cm