• Männen bakom den nya Centralskolan (senare kallad Kvarnbyskolan) år 1925. De står uppställda framför portalen mot Allén.
I främre raden ses från vänster: Gustav Svensson, arkitekten Rudolf Lange, byggmästare Karl Alberts, kyrkoherde samt extra ordinarie hovpredikant Carl Block samt kommunpolitiker och specerihandlare Theodor Nilsson.
I bakre raden från vänster: borgmästare Harry Ljungberg, två kontrollanter, Alfred Johansson, en kontrollant, överlärare Ernst Lindstrand, Gösta Mattsson och överingenjör Einar Schiller. Givaren är dotter till byggmästare Karl Alberts. // Lars Gahrn
    Photo: Mölndals stadsmuseum (Upphovsrätt)

Männen bakom den nya Centralskolan (senare kallad Kvarnbyskolan) år 1925. De står uppställda framför portalen mot Allén. I främre raden ses från vänster: Gustav Svensson, arkitekt...

Bildtyp: R, s/v, Format: Småbild cm