1
6
100
Flygande fordon var en annorlunda sevärdhet i hamnen då ångfartyget Lestris i maj 1950 anlände med 140 bilar, 70 Ford Anglia och 70 Ford Prefect. Det var Bilservice Fröberg & Sjöberg som stod för importen och leveransen kom från Ford-fabriken i London. Kajen fylldes snabbt med bilar och där stod servicemännen beredda för att snabbt ge fordonen en översyn. På plats var även bilfirmans chef disponent Carlsson som berättade att samtliga fordon skulle levereras till sina nya ägare före pingst.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Flygande fordon var en annorlunda sevärdhet i hamnen då ångfartyget Lestris i maj 1950 anlände med 140 bilar, 70 Ford Anglia och 70 Ford Prefect. Det var Bilservice Fröberg & Sjöberg som stod för importen och leveransen kom från Ford-fabriken i London. Kajen fylldes snabbt med bilar och där stod servicemännen beredda för att snabbt ge fordonen en översyn. På plats var även bilfirmans chef disponent Carlsson som berättade att samtliga fordon skulle levereras till sina nya ägare före pingst.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Flygande fordon var en annorlunda sevärdhet i hamnen då ångfartyget Lestris i maj 1950 anlände med 140 bilar, 70 Ford Anglia och 70 Ford Prefect. Det var Bilservice Fröberg & Sjöberg som stod för importen och leveransen kom från Ford-fabriken i London. Kajen fylldes snabbt med bilar och där stod servicemännen beredda för att snabbt ge fordonen en översyn. På plats var även bilfirmans chef disponent Carlsson som berättade att samtliga fordon skulle levereras till sina nya ägare före pingst.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Flygande fordon var en annorlunda sevärdhet i hamnen då ångfartyget Lestris i maj 1950 anlände med 140 bilar, 70 Ford Anglia och 70 Ford Prefect. Det var Bilservice Fröberg & Sjöberg som stod för importen och leveransen kom från Ford-fabriken i London. Kajen fylldes snabbt med bilar och där stod servicemännen beredda för att snabbt ge fordonen en översyn. På plats var även bilfirmans chef disponent Carlsson som berättade att samtliga fordon skulle levereras till sina nya ägare före pingst.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Flygande fordon var en annorlunda sevärdhet i hamnen då ångfartyget Lestris i maj 1950 anlände med 140 bilar, 70 Ford Anglia och 70 Ford Prefect. Det var Bilservice Fröberg & Sjöberg som stod för importen och leveransen kom från Ford-fabriken i London. Kajen fylldes snabbt med bilar och där stod servicemännen beredda för att snabbt ge fordonen en översyn. På plats var även bilfirmans chef disponent Carlsson som berättade att samtliga fordon skulle levereras till sina nya ägare före pingst.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Flygande fordon var en annorlunda sevärdhet i hamnen då ångfartyget Lestris i maj 1950 anlände med 140 bilar, 70 Ford Anglia och 70 Ford Prefect. Det var Bilservice Fröberg & Sjöberg som stod för importen och leveransen kom från Ford-fabriken i London. Kajen fylldes snabbt med bilar och där stod servicemännen beredda för att snabbt ge fordonen en översyn. På plats var även bilfirmans chef disponent Carlsson som berättade att samtliga fordon skulle levereras till sina nya ägare före pingst.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Accept license and download photo