• Posten i  Keräntöjärvi.
Ortsadressen har hela tiden varit Kangofors.

Verksamheten sköttes av Birgitta Kauppi och upphörde den 1/11 1990. Verksamhetenersattes med postväska från Junosuando.
Birgitta Kauppi tjänstgjorde efter indragningen i Junosuando. På fotot är det vikarierande Bror Kauppi som tar emot kunderna.
    Photo: Gustafsson, Lennart / Postmuseum (Upphovsrätt) * Depicted object has its own license

Posten i Keräntöjärvi. Fungerade tidigare som postombud tiden 1/11 1938 till 1/11 1974. Glesbygdspostställe till den 31/12 1985. Ortsadressen har hela tiden varit Kangofors. Ver...

1 comment

• Här har man i åratal skött posten Nu ser man sin bror Bror sittandes och ordna iväg posten till Kangos