1
2
100
Tärningsspel som innehåller en spelplan som avbildar månen och en rymdstation. Spelregler finns på insidan av locket. Rutor från 1 till 170. I spelet kan man hamna i fel bana mot Mars exempelvis. "Spelas med vanlig tärning varvid de vita rutornas 'order' respekteras. Ovalen med ordet MÅL måste nås med jämnt slag - har man hamnat på 170 måste man alltså stå kvar där tills man lyckas slå en Etta, på 169 måste man slå en Tvåa o.s.v. Det enda slag man inte kan komma i mål på är. som synes, en Fyra! För de gula 'avvägarna' gäller särskild numrering."
Photo: Adolfsson, Thomas / Nordiska museet
Tärningsspel som innehåller en spelplan som avbildar månen och en rymdstation. Spelregler finns på insidan av locket. Rutor från 1 till 170. I spelet kan man hamna i fel bana mot Mars exempelvis. "Spelas med vanlig tärning varvid de vita rutornas 'order' respekteras. Ovalen med ordet MÅL måste nås med jämnt slag - har man hamnat på 170 måste man alltså stå kvar där tills man lyckas slå en Etta, på 169 måste man slå en Tvåa o.s.v. Det enda slag man inte kan komma i mål på är. som synes, en Fyra! För de gula 'avvägarna' gäller särskild numrering."
Photo: Adolfsson, Thomas / Nordiska museet
Accept license and download photo