History
-
-
Reseföretaget SJ var en av Melodifestivalens sponsorer 2010. I samband med generalrepetitionerna och finalen arrangerades en aktivitet i foajén utanför scenen som gick ut på att publiken skulle rösta på sin favoritartist genom att trycka på en knapp. Som belöning fick den som röstat ett rockslagsmärke med en bild av den valda artisten. SJ hade inför finalen specialerbjudanden på Melodifestivalpaket, där resa och biljetter till evenemanget ingick. Insamlat under dokumentationen av Melodifestivalen 2010 inom projektet Nya folkliga traditioner, D459.
/Karin Dern 2010-05-19
-
Produktion - 2009 — 2010 (Uppskattad)
-
Användning - 2010
- Beställare SJ
-
Annat
- Historisk händelse, namn med anknytning till föremålet Melodifestivalen
-
Accession - May 19, 2010 (Förvärvslista)
- Givare till museet Dern, Karin säker
- Givare, ort Sverige Stockholm Stockholm Stockholm
-
Relation
-
Object/Work – Components
3 related objects
- Thing Rockslagsmärke (NM.0330952A)
- Thing Rockslagsmärke (NM.0330952B)
- Thing Rockslagsmärke (NM.0330952C)
Classification
References
-
- Arkivreferenser D459 Nya folkliga traditioner. Melodifestivalen/2008-2010.
License information
Metadata
- Identifier NM.0330952A-C
- Part of collection Nordiska museets föremål
- Owner of collection Nordiska museet
- Institution Nordiska museet
- Date published April 14, 2014
- Date updated March 28, 2024
- DIMU-CODE 011023834201
- UUID 62407593-632f-4be1-b0d1-afc94f093cdd
- Tags