Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Nydahl, Hanna Agnes Charlotta
/
Postmuseum
Brevlåda av trä, järnbeslaget lock med gångjärn och låsanordning. Järnögla fäst på lådans baksida för upphängning, i locket en öppning för brevs nedläggande 130 x 20 mm.
Troligen en brevlåda av den typ som enligt en kunglig kungörelse den 7 mars 1835 skulle finnas på varje ångfartyg som gick i reguljär trafik med passagerare. Brev skulle kunna läggas på lådan under färd men vara låst så att de var oåtkomliga.
Photo:
Postmuseum