• SuM 3441:a-b kamera med väska och tillbehör. Kameran är av märket 'Rolleiflex', en tvåögd spegelreflex kamera med tillverkningsnumret 'T 2246889'. Linserna av märket 'Tessar 1:3,5 f=75 mm' är tillverkade hos Carl Zeiss med nummer '4785573'. Kameran har en exponeringsmätare på sidan och under linserna sitter ett uttag för blixt. Den förvaras i en väska med axelrem och filterhållare i brunt läder fodrat med vinröd textil. SuM 3441:b är en ask i ljusblått och grått papper med texten 'Einbau-Belichtungsmesser Light meter elements Posemètre Fotómetro. Rollei. Rollei-Werke Franke&Heidecke Braunschweig'. Den innehåller tillbehör i form av en extrafront till kameran, en rund platt bricka som fungerar som filmvalsminne, samt en bruksanvinsning till hur man installerar en exponeringsmätare.
    Photo: Sundsvalls museum
    Photo: Sundsvalls museum

Kamera med väska och tillbehör