1
7
100
Fartygsmodell, byggd i block av trä, fullt utrustad, med styrbords sida öppen, visande hela passagerarinredningen och maskinrummet, passagerarångfartyget BIRGER JARL av Stockholm (b.1953). Vitmålat skrov med fallande stäv och kryssarakter. Stor överbyggnad sammanbyggd med skrovet. Strömlinjeformad skorsten med Sveabolagets märke. Maskinrum med oljeeldade Yarrowpannor. Skala: 1/50 Längd ö.a. » 184,8 cm. Proveniens: Stockholms Rederi A.B. Svea, Stockholm 19/2 1959. Modellens babordssida. Anm: Modellen byggd av Osgaard & Olsen, Charlottenlund, Danmark, 1958.
Photo: Sjöhistoriska museet
Fartygsmodell, byggd i block av trä, fullt utrustad, med styrbords sida öppen, visande hela passagerarinredningen och maskinrummet, passagerarångfartyget BIRGER JARL av Stockholm (b.1953). Vitmålat skrov med fallande stäv och kryssarakter. Stor överbyggnad sammanbyggd med skrovet. Strömlinjeformad skorsten med Sveabolagets märke. Maskinrum med oljeeldade Yarrowpannor. Skala: 1/50 Längd ö.a. » 184,8 cm. Proveniens: Stockholms Rederi A.B. Svea, Stockholm 19/2 1959. Modellens babordssida. Anm: Modellen byggd av Osgaard & Olsen, Charlottenlund, Danmark, 1958.
Photo: Sjöhistoriska museet
Fartygsmodell, byggd i block av trä, fullt utrustad, med styrbords sida öppen, visande hela passagerarinredningen och maskinrummet, passagerarångfartyget BIRGER JARL av Stockholm (b.1953). Vitmålat skrov med fallande stäv och kryssarakter. Stor överbyggnad sammanbyggd med skrovet. Strömlinjeformad skorsten med Sveabolagets märke. Maskinrum med oljeeldade Yarrowpannor. Skala: 1/50 Längd ö.a. » 184,8 cm. Proveniens: Stockholms Rederi A.B. Svea, Stockholm 19/2 1959. Modellens babordssida. Anm: Modellen byggd av Osgaard & Olsen, Charlottenlund, Danmark, 1958.
Photo: Sjöhistoriska museet
Fartygsmodell, byggd i block av trä, fullt utrustad, med styrbords sida öppen, visande hela passagerarinredningen och maskinrummet, passagerarångfartyget BIRGER JARL av Stockholm (b.1953). Vitmålat skrov med fallande stäv och kryssarakter. Stor överbyggnad sammanbyggd med skrovet. Strömlinjeformad skorsten med Sveabolagets märke. Maskinrum med oljeeldade Yarrowpannor. Skala: 1/50 Längd ö.a. » 184,8 cm. Proveniens: Stockholms Rederi A.B. Svea, Stockholm 19/2 1959. Modellens babordssida. Anm: Modellen byggd av Osgaard & Olsen, Charlottenlund, Danmark, 1958.
Photo: Sjöhistoriska museet
Fartygsmodell, byggd i block av trä, fullt utrustad, med styrbords sida öppen, visande hela passagerarinredningen och maskinrummet, passagerarångfartyget BIRGER JARL av Stockholm (b.1953). Vitmålat skrov med fallande stäv och kryssarakter. Stor överbyggnad sammanbyggd med skrovet. Strömlinjeformad skorsten med Sveabolagets märke. Maskinrum med oljeeldade Yarrowpannor. Skala: 1/50 Längd ö.a. » 184,8 cm. Proveniens: Stockholms Rederi A.B. Svea, Stockholm 19/2 1959. Modellens babordssida. Anm: Modellen byggd av Osgaard & Olsen, Charlottenlund, Danmark, 1958.
Photo: Sjöhistoriska museet
Fartygsmodell, byggd i block av trä, fullt utrustad, med styrbords sida öppen, visande hela passagerarinredningen och maskinrummet, passagerarångfartyget BIRGER JARL av Stockholm (b.1953). Vitmålat skrov med fallande stäv och kryssarakter. Stor överbyggnad sammanbyggd med skrovet. Strömlinjeformad skorsten med Sveabolagets märke. Maskinrum med oljeeldade Yarrowpannor. Skala: 1/50 Längd ö.a. » 184,8 cm. Proveniens: Stockholms Rederi A.B. Svea, Stockholm 19/2 1959. Modellens babordssida. Anm: Modellen byggd av Osgaard & Olsen, Charlottenlund, Danmark, 1958.
Photo: Sjöhistoriska museet
Fartygsmodell, byggd i block av trä, fullt utrustad, med styrbords sida öppen, visande hela passagerarinredningen och maskinrummet, passagerarångfartyget BIRGER JARL av Stockholm (b.1953). Vitmålat skrov med fallande stäv och kryssarakter. Stor överbyggnad sammanbyggd med skrovet. Strömlinjeformad skorsten med Sveabolagets märke. Maskinrum med oljeeldade Yarrowpannor. Skala: 1/50 Längd ö.a. » 184,8 cm. Proveniens: Stockholms Rederi A.B. Svea, Stockholm 19/2 1959. Modellens babordssida. Anm: Modellen byggd av Osgaard & Olsen, Charlottenlund, Danmark, 1958.
Photo: Sjöhistoriska museet
Accept license and download photo