• Baksidestext:
" Den stora svarta Qwinnan och Guldarmbanden.
Det hände sig på 1400talet att en man begav sig ut mot havet för att skaffa lite penningar. På vägen ute vid havet möter Han en Kvinna med (stav i hand) och svartklädd. Hon hade långa Krokiga naglar och i handen en stor guldring.- Jag vet vart Du skall, men du skall få guld av mej. Behåll dem inte det betyder otur - sälj dem. Ringarna existerar.
Folklivsskildring Morlanda - Skaftö.
C. G Bernhardsson."

Övrig historik; se CGB001.
    Photo: Bohusläns museum (Upphovsrätt)
  • Baksidestext:
" Den stora svarta Qwinnan och Guldarmbanden.
Folklivsskildring Morlanda - Skaftö.
C. G Bernhardsson."

Övrig historik; se CGB001.
    Photo: Bohusläns museum (Upphovsrätt)

Den stora svarta Qwinnan (Kvinnan) och Guldarmbanden [Målning]