• Personbil Horch, ca 1920. Tre okända män står bredvid bilen, inklusive en chaufför i uniform. I bilen sitter en fjärde man.
    Photo: Okänd fotograf / Kulturparken Småland / Smålands museum

Bilen köptes 1921 av de två chaufförerna Herman Bergqvist och Henning Johansson, och gick som trafikbil i Växjö.
(Information ur Automobiler på G av Thomas Lissing)

1 comment

• Bilen på bilden är inte någon Scania, utan det är en Horch som 1921 köptes av chaufförerna Herman Bergqvist och Henning Johansson, och som sedan gick som trafikbil i Växjö. (Information ur boken Automobiler på G av Thomas Lissing.)