• Det är sommar och ljust ute. På en parkbänk sitter Jenny Nyström Stoopendaal (1854-1946) klädd i blus och kjol. Hon klappar en hund som står vid hennes fötter. Vid hennes sida till höger står sonen Curt Nyström Stoopendaal. Han bär vit skjorta och kostym. Med sekundär påskrift på baksidan: "Klubben". Jenny Nyström, Curt Nyström Stoopendaal och hund. Klubben ligger i Östra Älvsala vid Bullandö på Värmdöns ostligaste del enligt uppgift av Ulf Sjölin Stockholm.
    Photo: Kalmar läns museum

Det är sommar och ljust ute. På en parkbänk sitter Jenny Nyström Stoopendaal (1854-1946) klädd i blus och kjol. Hon klappar en hund som står vid hennes fötter. Vid hennes sida till...

Material: Papper
Teknik: Fotografi