• Två kvinnor och tio män stående och sittande runt ett bord. Fokus är riktat mot en man sittande till höger: Sven Simonsson. Stående som två från vänster är Sten Grennfelt. Kvinnan till höger är Astrid Wiråker och bakom henne står hennes man sågverksägaren Bengt Wiråker.
Det är släktforskning, möjligen en kurs, under ledning av Sven Simonsson. De befinner sig möjligen i dåvarande biblioteket i Grenna Medborgargård.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Två kvinnor och tio män stående och sittande runt ett bord. Fokus är riktat mot en man sittande till höger: Sven Simonsson. Stående som två från vänster är Sten Grennfelt. Kvinnan ...

1 comment

• Kvinnan till höger är Astrid Wiråker och bakom henne står hennes man sågverksägaren Bengt Wiråker. De var bosatta i en villa i samhället Hultrum, Vireda socken.