• Väg- och vattenarbete på Fabriksgatan (senare Liedbergsgatan), Växjö 1926.
Text på baksidan: "Namnen på dessa som jag kommer ihåg. Uppe på kranen till vänster: August Vidén, Einar Strömkvist.
Sittande från venster: Karl Magnusson, Axel Fager, Gustav..., Bertil Magnusson, Reinhold Johansson, Karl Bolmgren, Karl Magnusson, Gunnar Karlsson, Emil Svensson, Robert Johnsson, Karl Nilsson, Karl Samuelsson, Gustav Johansson, Algot Persson, bakom dessa: Esaias Johansson, Gunnar Johansson, Helge Söderlund, Erik Svensson, Gunnar Arnesson, Erik Lind, Per Andersson, William Svensson, Karl Sjösten, Karl Pettersson, Gustav Pettersson.
Stående: Tage Husberg, Axel Nilsson, Per Andersson, Gustav Jansson, arbetsfogde John (?) (Konrad Ernst) Hoffström.
Stående fr. venster: August Karlsson, Oskar Nilsson, Johan Sandell, Adolf Nilsson, Fritiof Sjöstrand, Gunnar Liljedahl och Gustav Pettersson.
Bakom, stående: Karl Hultkvist, Oskar Andersson, Knut Karlman, Anders Isaksson, Otto Karlsson, Emil Johnsson, Karl Johansson, Alf Bergkvist, Ivar Arnesson,..., (?), Emil Hellström, August Nilsson, August Månsson, E. Dahl och Nils Nilsson".
    Photo: Okänd fotograf / Kulturparken Småland / Smålands museum

Väg- och vattenarbete på Fabriksgatan (senare Liedbergsgatan), Växjö 1926. Text på baksidan: "Namnen på dessa som jag kommer ihåg. Uppe på kranen till vänster: August Vidén, Einar ...