1
10
100
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Innan Alnöbron invigdes var öborna hänvisade till färjetrafiken för att ta sig mellan ön och fastlandet. Då färjan i morgonrusningen den 14 januari 1953 gick sönder blev 6000 öbor isolerade och det var då ett riskabelt företag att ta sig till och från ön. Mat och förnödenheter drogs bland annat på kälkar och provisoriska spångar lades över isrännan i sundet där folk balanserade för att ta sig till jobb och skola. En gravid kvinna på väg till BB tvingades vänta i tre timmar innan bogserbåten Hjälparen kom till undsättning.
Photo: Norrlandsbild / Sundsvalls museum
Accept license and download photo