• Verdandis ungdomsavdelning 164 Friska Viljor, Trelleborg 18/10 1960. Allsångsledare Lennart Bengtsson välkomsthälsade och talade om vad Verdandi vill. Han uppmanade ungdomarna att berätta för sina kamrater om Verdandi, som vill fostra ungdomen till nyktra och goda samhällsmedborgare. På programet stod sedan filmförevisning och sammankomsten avlutades med sånglekar. Ungdomsavdelningen utser själva styrelse och den äldre avdelningen ledare. På bilden ses de glada ungdomarna samlade i festsalen.
    Photo: Stjärnfoto / Trelleborgs museum

Verdandis ungdomsavdelning 164 Friska Viljor, Trelleborg 18/10 1960. Allsångsledare Lennart Bengtsson välkomsthälsade och talade om vad Verdandi vill. Han uppmanade ungdomarna att ...

1 comment

• Här är det jag själv, Lennart Bengtsson, som leder allsång i Folkets Hus. Arr Avd 164 Friska Viljor. Verdandi.