• 27/2 1961, Verkmästare Erik Svensson avtackas efter 50 tjänsteår vid Trelleborgs Gummifabrik av dirketör Ernst Strandquist. Till vänster Strandquists efterträdare som teknisk direktör, överingenjör Eric Gustafson.
"Gummifabriken Verkmästare Erik Svensson 50år på samma plats 27/2 1961 Med blommor och gratifikation uppvaktades på lördagen 64-årige verkmästaren Erik Svensson vid Trelleborgs gummifabrik.Han har varit anställd i företaget jämt 50år. Ända sedan han anställdes 1911 har han arbetat i hårdgummiavdelningen och är numera denna avdelnings chef. På bilden är det gummifabrikens tekniske direktör Ernst Stranquist och överingenjör E Gustafsson som hyllar Svensson".
    Photo: Trelleborgs museum

27/2 1961, Verkmästare Erik Svensson avtackas efter 50 tjänsteår vid Trelleborgs Gummifabrik av dirketör Ernst Strandquist. Till vänster Strandquists efterträdare som teknisk direk...

1 comment

• Verkmästare Erik Svensson avtackas efter 50 tjänsteår vid Trelleborgs Gummifabrik av dirketör Ernst Strandquist. Till vänster Strandquists efterträdare som teknisk direktör, överingenjör Eric Gustafson.