• Kyrkoplanteringen S:t Nicolai kyrka år 1925. I bakgrunden ser man Lejonhjälmsgränden i kvarteret Nordstjärnan. Husen äro från vänster: 1sta huset           Nils Hanssons sterbhus    tomt nr.22 (272) 2dra         lantbr. Magnus Jönsson             tomt nr  21 (271) 3dje         förman Jöns Persson                tomt nr  20 (270A-B) 4de          polis   C. Carlsson                      tomt nr 19 (269B) 5te           fru      S. Roslund                        tomt nr 18 (267A) 6te           åkare  Alfred Nilsson                    tomt nr  17 (268) Efter Axel Andersson Foto 24/6 1925.
    Photo: Trelleborgs museum

Kyrkoplanteringen S:t Nicolai kyrka år 1925. I bakgrunden ser man Lejonhjälmsgränden i kvarteret Nordstjärnan. Husen äro från vänster: 1sta huset Nils Hanssons sterbhus ...

4 comments

• Gatan i bakgrunden är Lejonhjälmsgränden och ej Norregatan
  • Gatan i bakgrunden är Lejonhjälmsgränden.
  • Gatan man ser är Lejonhjälmsgränden
  • Bakgrundsgatan är Lejonhjälmsgränden och inte Norregatan