• Trelleborg Klörupsvägen, Sandmöllan, från Kasalagatan med Richtkoffska gården V-Ö 1963. Hur gammal den är vet man inte, adressen var rote 1.184 Lille vång, nuvarande Klörupsvägen. Första kända ägare var Bengt Andersson född 1808. Den inköptes av Trelleborg stad 1924 och restaurerades året efter av mjölnaren Martin  Alfred Andersson född i Börringe 1869 död i Trelleborg 1947. Enligt Otto Anderssons bok Möllorna i Trelleborg och Skytts härad.
    Photo: Trelleborgs museum

Trelleborg Klörupsvägen, Sandmöllan, från Kasalagatan med Richtkoffska gården V-Ö 1963. Hur gammal den är vet man inte, adressen var rote 1.184 Lille vång, nuvarande Klörupsvägen. ...