Janna Påhlman. (Johanna Vilhelmina Charlotta von Braun, gift Påhlman, 1854-1921).

3 comments

• Möjligen avses Johanna Vilhelmina Charlotta (Janna) von Braun, gift Påhlman, f 1854-09-08, d 21-06-15. Gift med sin kusin Fredrik Vilhelm Påhlman i hans andra gifte, hon var fram till 1915 bosatt på länderiet Vänersvik, Lidköping.

(Tyvärr hittar jag ingen bild på Johanna i Vänermuseets Carlotta, så en säker identifiering f.n. icke möjlig. Men hon brukade kallas för Janna, och bilden kan mycket väl ha tagits ca 1875.)

• Liiten errata till ovanstående om "Janna". Dödsåret är 1921. Jag är osäker varifrån 1915 dök upp. Däremot lämnade hon familjens hus Vänersviks länderi, 1915.
  • JA! Det är ovanstående Johanna Vilhelmina Charlotta "Janna" Påhlman, född von Braun. Jag hittade en bild på Vänermuseet taget senare, 1902, från nästan samma vinkel. Det är ingen tvivel. Det är samma person!