Karl Hedström vid Kalmar slott. Han står nord/nordost om slottet vid kanten av Sylvanderparken. Vattenspegeln åt höger i bild är Slottsfjärden.

Anmärkning: GOS, Digital, 30x40 cm/300 dpi.

1 comment

• Hej!

Här har något blivit fel. I vart fall blickar mannen på bilden mot Kalmar slott, inte Borgholms slottruin.

Det är en kollega som uppmärksammade mig på förhållandet och trodde att det var vi som publicerat bilden...

Manne står nord/nordost om slottet vid kanten av Sylvanderparken. Vattenspegeln "åt höger i bild" är Slottsfjärden. Någon (Dick Harrison) har i modern tid kallat holmen som slottet är uppförd på för Slottsholmen, men detta begrepp används inte aktivt i Kalmar.

Med vänlig hälsning

Claes Ågren