• Fellingsbro gästgivaregård. Teckning av prosten Johan Gustaf Schultz (1787-1874), september 1843. Han gjorde teckningen när han kom från Arboga till sin hemvist Grythyttan där han var kyrkoherde.
    Photo: Örebro läns museum

Fellingsbro gästgivaregård. Teckning av prosten Johan Gustaf Schultz (1787-1874), september 1843. Han gjorde teckningen när han kom från Arboga till sin hemvist Grythyttan där han ...

1 comment

• Angående bilden av Fellingsbro gästgivargård sept-1843. Står inget, i texten att det är prosten :Johan Gustaf Shultz, som har tecknat ner bilden. då han kom från Arboga, till sin hem vist Grythyttan. Jag Sten-Eric Silfverling äger i alla fall originalet av bilden.