Skioptikonbild med tryckt okänt motiv. Bilden har förvarats i kartong märkt: Resan 1908. Wimpfen 8. XXIV.

• Tittar på bilder från Gimo Bruk!

Då får man träff på flera hundra bilder av Sigurd Curman; många från utländska resor!

• Anledningen att dessa bilder dyker upp när du söker på "Gimo" är att DigitaltMuseum även söker efter personer som har koppling till orten Gimo. Det har Sigurd Curman eftersom han som kunnig i historisk arkitektur arbetade tillsammans med arkitekten Erik Fant med restaureringen av herrgårdsbyggnaden på 1920-talet.
    Om du istället söker på "Gimo bruk" kommer inte den förre riksantikvarien Sigurd Curman att dyka upp.