• Östra Stranden 88.Vid yngsta dotterns bröllop den 1april 1899. Släkt och vänner samlade vid Emma och Hans Lindkvists bröllop den 1 april 1899 på Östra Stranden 88. Då fanns ännu inte tegelhuset i vänster,där familjen Göranssons byggde 1907. Obs! Halmtaket och raden av sammanbyggda hus. Deltagarna stående från vänster: Lars och Tilda Rangström,flickan framför är nog Klara Rangström,Anders och Karna Ahlström,Hans och Maria Engström, bakom dem en man och kvinna jag ej kunnat identifiera, någon bakom August Jönsson fskare på nummer 86,Per och Hanna Hedin,något balom Johan Nordström också nära granne, Rasmus & Karna Hansson,bakom dem Hans Lindkvists föräldrar Lars Nilsson med fru(Hans mor drunknade,när han bara var 5år Lindkvist är liksom Engström,Ahlström,Nyström och Rangström gesällnamn antagna i vuxen ålder. Brudparet Hans och Emma Lindkvist,Anders och Anna Lells,Elna Rasmusson,Anna och Petter N:s fru och syster till August Jönsson, Hans Lindkvists bror. Rasmus och Karnas älsta dotter Maria och hennes man Per Andersson är inte med på fotot,men var med vid bröllopet. Jämför fotot tagit samma dag vid östra gaveln med Rasmus och Karna Hansson och alla 9 barnen, vid samma tillfälle.
    Photo: Trelleborgs museum

Östra Stranden 88.Vid yngsta dotterns bröllop den 1april 1899. Släkt och vänner samlade vid Emma och Hans Lindkvists bröllop den 1 april 1899 på Östra Stranden 88. Då fanns ännu in...