Porträtt av Otto von Feilitzen, löjtnant vid Svea artilleriregemente A 1. Otto von Feilitzen var föreståndare för Artillerimuseum (Armémuseum) 1902-11.

2 comments

• Hej, har samma bild där står det överste löjtnant vid första livgrenadjärregementet på baksidan.
  • Hej Tomas,
    enligt Svenska arméns rulla var COE von Feilitzen underlöjtnant vi Svea artilleriregemente 1876, löjtnant vid samma regemente 1881, kapten vid samma regemente 1892 och major vid samma regemente 1903 fram till sin död 1911. Han omnämns även som överstelöjtnant, men när han blev det framgår inte i rullorna.
    Han var även verksam som lärare på Karlberg och föreståndare för Artillerimuseum (nuvarande Armémuseum).