• Ett vykort från Nybro, skickat av bildhuggaren Anton Wahledow.

Texten lyder: "Utställningen är nu ett minne blott. Mina saker äro nu packade och blott tre föremål äro sålda, neml. en malmkanna för ... kr, en pokal för 20 kr. och et litet fästmöskrin för 6:47. Skal nu om en stund gå till Pukeberg och se på glasblåsningen. Här i Joelskogen är gudaskönt, särskildt mitt för stationen invid bäcken. Önskar jag finge stanna fjorton dar, hvilket jag gjorde om ej Parisresan hägrade för mig.  Kära hälsningar från mig och tallarna i Joelskogen. A.W."
    Photo: Kalmar läns museum

Ett vykort från Nybro, skickat av bildhuggaren Anton Wahledow. Texten lyder: "Utställningen är nu ett minne blott. Mina saker äro nu packade och blott tre föremål äro sålda, neml....