• Orgeln i Vimmerby kyrka,
Den är byggd 1904 av  E A Setterquist & Son, Örebro, med 20 stämmor fördelade på två manualer och pedal.
Orgeln är ombyggd 1956 med orgelverk av Marcussen & Son och har numera 39 stämmor. Den har två fria kombinationer och är mekanisk. Registraturen för pedalen är pneumatisk. Fasaden på ryggpositivet är från 1956, medan huvudfasaden är från 1769 års orgel. Fasadens pipor är ljudande.
    Photo: Kalmar läns museum

Orgeln i Vimmerby kyrka, Den är byggd 1904 av E A Setterquist & Son, Örebro, med 20 stämmor fördelade på två manualer och pedal. Orgeln är ombyggd 1956 med orgelverk av Marcussen...