• Någonstans i Värmland - från slutet av 1950-talet. Kommentar från användare: "Älvenäs, de närmaste husen ligger längs Silkesstigen och i fonden till vänster skymtar fabriken".
Byggnaden uppe på kullen i fonden är den gamla Älvenäsrestaurangen.
Detta är Älvenäs i södra Vålberg. Fotografen har Kungsberget i ryggen, närmast hus längs Silkesstigen, något längre bort HSB:s hyreshus. Bortanför de närmaste husen anar man taket till tvåvåningshus med hyreslägenheter mot loftgång på andra våningen, och butiker i gatuplan mot Ingenjörsvägen.
    Photo: Möller, Nils / Värmlands Museum (In Copyright)

Någonstans i Värmland - från slutet av 1950-talet. Kommentar från användare: "Älvenäs, de närmaste husen ligger längs Silkesstigen och i fonden till vänster skymtar fabriken". Byg...