• Nuvarande kyrkan på Bolmsö uppfördes 1860 - 1863, strax väster om den gamla kyrkan, och invigdes 1865 av biskop Henrik Gustaf Hultman.
1930 fick kyrkan sitt tegeltak och ny beklädnad på kor och torntak. Tidigare var taket belagt med spån. Under 1940-talet genomgick kyrkan en grundlig och omsorgsfull renovering.
    Photo: Lilljeqvist, Olle / Kulturparken Småland / Smålands museum

Nuvarande kyrkan på Bolmsö uppfördes 1860 - 1863, strax väster om den gamla kyrkan, och invigdes 1865 av biskop Henrik Gustaf Hultman. 1930 fick kyrkan sitt tegeltak och ny bekläd...

Bildtext: Flygfoto över Bolmsö kyrkaÄkta FotografiEnsamrätt & Foto: A/B Flygtrafik, Dals LångedFrigiven av Försvarsstaben H 1723