• Älghult ligger på en höjd som sluttar ner mot Älghults kyrka och Älgasjön.
I Älghult fanns mellan 1933 och 2002 Älghults glasbruk.
Under tiden 1923 till 1963 hade orten järnvägsstationen Älghultsby. Här möttes de smalspåriga järnvägarna Östra Värends Järnväg (ÖVJ)[2] och Ruda-Älghults Järnväg (RÄJ).
    Photo: Lilljeqvist, Olle / Kulturparken Småland / Smålands museum
  • Älghult ligger på en höjd som sluttar ner mot Älghults kyrka och Älgasjön.
I Älghult fanns mellan 1933 och 2002 Älghults glasbruk.
    Photo: Lilljeqvist, Olle / Kulturparken Småland / Smålands museum

Älghult ligger på en höjd som sluttar ner mot Älghults kyrka och Älgasjön. I Älghult fanns mellan 1933 och 2002 Älghults glasbruk. Under tiden 1923 till 1963 hade orten järnvägss...

Bildtext: Flygfoto över ÄlghultÄkta FotografiEnsamrätt & Foto: A/B Flygtrafik, Dals LångedFrigiven av Försvarsstaben R 1708