• Christina Nilsson i rollporträtt med en klänning med snörning och ett band om halsen.
Trol. donna Anna i operan Don Juan (AB).
Don Juan (italienska: Il dissoluto punito ossia il Don Giovanni; ursprunglig svensk titel: Den bestraffade vällustingen eller Don Juan, ofta även på svenska benämnd som Don Giovanni, är en opera (dramma giocoso) K. 527, i två akter av Wolfgang Amadeus Mozart. Den komponerades 1787 på italienska.
Librettot av Lorenzo Da Ponte är efter en operatext av Giovanni Bertati, som i sin tur bygger på den spanska sägnen om kvinnotjusaren Don Juan.
    Photo: Okänd fotograf / Kulturparken Småland / Smålands museum

Christina Nilsson i rollporträtt med en klänning med snörning och ett band om halsen. Trol. donna Anna i operan Don Juan (AB). Don Juan (italienska: Il dissoluto punito ossia il D...

Samhör med: M 13751:7
Bildtext: Rollporträtt