• Porträtt (helfigur, en face, oval) av en sittande flicka i rutig klänning med rysch och volanger. Man skymtar också en spetsprydd underkjol, tjocka vita strumpor och ett par kängor. Hon sitter i en korgstol.

Signe Christina Emilia Selldén (1862-1937) dotter t. fältläkaren Sven Niclas Selldén* (1806-1882) och hans 2:a hustru Mariana Erika Christina von Otter (1822-1869), Växjö.
G.1884 m. sedermera generallöjtnanten Pehr Richert Hasselrot (1861-1937), Stockholm.
Källa: Svensk Släktkalender 1936.
* Gift 1:a gången med Emilie Ulfsax (1812-1858).
    Photo: Möllenborg, Carl Georg / Kulturparken Småland / Smålands museum

Porträtt (helfigur, en face, oval) av en sittande flicka i rutig klänning med rysch och volanger. Man skymtar också en spetsprydd underkjol, tjocka vita strumpor och ett par kängor...