• Porträtt (bröstbild, halvprofil) av en prästman med helskägg, iklädd mörk prästrock och prästkrage.
    Photo: Bourn, James / Kulturparken Småland / Smålands museum

Bildtext: Porträtt, man.James Bourn, Göteborg, Kungsgatan 47

1 comment

• Obs! Detta är inte Magnus Wieselgren utan Johan Fredrik Petersson Nordmark f. i Växjö 26/1 1851. Han var komminister i Romeled (troligen Rommele i Västergötland) från 1894. Foto på honom med ovanstående information finns på föreningen Svenskt Porträttarkivs webbsida och originaluppgifterna kommer från en porträttbok. Foto av Magnus Wieselgren finns också i Svenskt Porträttarkiv, troligen från samma bok.