• Linköping Trädgårdstorget.
Trädgårdstorget med butiker fotograferat på kvällen. Bilar och cyklar parkerade på torget. Byggnaden i korsningen S:t Larsgatan/Nygatan, bredvid Tempo är idag borta.
Trädgårdstorget togs i bruk år 1863 och hette ursprungligen Tanneforstorget, men kallades vanligen Köttorget eftersom kötthandeln ägde rum där. När grönsaker blev huvudprodukten gavs torget namnet Trädgårdstorget. 1926 förändrades torget från triangulär form till en rektangulär form.
    Photo: Okänd / Bild Linköping (Upphovsrätt)

Linköping Trädgårdstorget. Trädgårdstorget med butiker fotograferat på kvällen. Bilar och cyklar parkerade på torget. Byggnaden i korsningen S:t Larsgatan/Nygatan, bredvid Tempo är...