• Holmgrens konditori före ombyggnaden på 1940-talet.
När Sven Holmgren tog över konditoriet efter sin far Frans i mitten av 1940-talet renoverades hela konditoriet. Inredningen i butiken samt ett stort antal lösa inventarier (burkar, formar m m) skänktes 1966 till Kalmar läns museum. Idag används konditoriinredningen på museikafeét där även en del föremål visas som hör ihop med företrädaren till Holmgrens det vill säga konditoriet Sahlins och Sahlins Eftr.
    Photo: Kalmar läns museum

Holmgrens konditori före ombyggnaden på 1940-talet. När Sven Holmgren tog över konditoriet efter sin far Frans i mitten av 1940-talet renoverades hela konditoriet. Inredningen i bu...