Porträtt av Oscar Ferdinand Tiberg vid Stockholms Tyg-, ammunitions- och gevärsförråd. Bland annat verksam som sadelmakarmästare.

3 comments

• Troligen Oscar Ferdinand Tiberg f. 1843-10-17 i Svärtuna; Svea artilleriregementes församling (A, AB) AIa:14 (1861-1875) Bild 90 / sid 84 (AID: v90385.b90.s84, NAD: SE/SSA/0005j)
  • Jag kan bekräfta att det är rätt namn skrivet för jag andra bilder på Oscar Tiberg, då han är min mormors far. Död 1917 i Södra Råda, Värmland. Var bl a Sadelmakarmästare vid Kongl Tygstaben.
  • Tack för din förtydligande kommentar. Informationen är uppdaterad i vår databas. Hälsningar Johanna, Armémuseum