• Filadelfias julfest 1963 (eventuellt De gamlas dag). Långbord med kaffe, pepparkakor, tända ljus och en julgran i hörnet. Till vänster sitter Ragnhild Lööf, Iris Fredriksson, Hanna Pettersson, hennes man Valter Pettersson (lite skymd), Karl Fransson, Helga Carlsson samt Signe och Emil Karlsson. Mannen närmast till höger är Karl Lööf. Kvinnan som skymtar till höger om Karl Lööv är Ellen Johansson från Galgen.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Filadelfias julfest 1963 (eventuellt De gamlas dag). Långbord med kaffe, pepparkakor, tända ljus och en julgran i hörnet. Till vänster sitter Ragnhild Lööf, Iris Fredriksson, Hanna...

1 comment

• Kvinnan som sitter på Karl Löövs högra sida är Ellen Johansson