• Grännaskolan arrangerar "Pannkakslopp". Två elever springer över ett snötäckt Gränna torg, från norra delen mot den södra, med en stekpanna med pannkaka i. Till vänster Johan Åkerlund och okänd till höger. I bakgrunden kvarteret Ångbåten med bl a Risbergs frisörsalong och bakom den hade Aston Bäck en cykelverkstad.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Grännaskolan arrangerar "Pannkakslopp". Två elever springer över ett snötäckt Gränna torg, från norra delen mot den södra, med en stekpanna med pannkaka i. Till vänster Johan Åkerl...