• Utsikt över en frusen Bunn från Måsaberget. Utsikt över södra Bunn-sjön mot det numera bebyggda Lövudden, som tillhörde gården Lövviken. Till vänster i sjön syns ön Långön. I mitten på bilden syns viken Skarsjön, som leder till kanalen Örskanalen.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Utsikt över en frusen Bunn från Måsaberget. Utsikt över södra Bunn-sjön mot det numera bebyggda Lövudden, som tillhörde gården Lövviken. Till vänster i sjön syns ön Långön. I mitte...

1 comment

• Utsikt från höjden Måsaberget över samhället Bunn. Man ser över södra Bunn-sjön mot det numera bebyggda området Lövudden på gården Lövvikens mark. Till vänster syns ön Långön. Mitt i bilden syns Skarsjön och viken mot Örskanalen.