• Läraren Bo Hansson håller upp en blomma. Omgiven av en grupp elever med block i händerna, troligen biologilektion. Till vänster om läraren står Bernt Callerstig från Örserum, pojken till vänster som vänder sig mot kameran är Eilert Davidsson och mellan dem skymtar Olle Elm från Örserum. Bakom läraren står Per-Göran Nykvist. I mitten med mönstrad tröja, ljust hår och med ryggen mot fotografen står Sören Andersson från Örserum. Längst fram till höger/nederst Lennart Ekholm. Flickan med ljust hår är Maj Johansson i Ängsdalen och längst upp till höger Ernie Rasmussen från Gränna.
    Photo: Heldebrandt, Percy / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter (Upphovsrätt)

Läraren Bo Hansson håller upp en blomma. Omgiven av en grupp elever med block i händerna, troligen biologilektion. Till vänster om läraren står Bernt Callerstig från Örserum, pojke...

1 comment

• Till vänster om läraren Bo Hansson står Bernt Callerstig från Örserum, till vänster om honom skymtar Olle Elm från Örserum. I mitten med vitt hår där vi ser nacken Sören Andersson från Örserum, Längst fram till höger/nederst Lennart Ekholm. Flickan med ljust hår är MAj Johansson i Ängsdalen, och längst upp till höger Ernie Rasmussen, Gränna.