• Enligt uppgift: "Matsalen i 2:a plan. Över dörrarna i matsalen finns målningar av Fanny Pettersson, dotter till Otto Pettersson, med motiv från bl a Kålhuvud, Kyrkesund och Marstrand. Ett motiv är från Holma vid Gullmarn.
Det ursprungliga matsalsbordet syns längst bort i bild. Väggfasta bänkar och de ursprungliga matsalsstolarna. Träpanel. Inredning i mörkgrön bets. Till matsalsinredningen hörde även ett mörkgrönt betsat skåp som nu står i köket. Dörren leder till serveringsgång och där bakom kök".
    Photo: Jansson, Claes / Bohusläns museum (Upphovsrätt)

Enligt uppgift: "Matsalen i 2:a plan. Över dörrarna i matsalen finns målningar av Fanny Pettersson, dotter till Otto Pettersson, med motiv från bl a Kålhuvud, Kyrkesund och Marstra...